Savethebaltic.se/Waterforlife.se

Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

Medverkande i Save the baltic på Sportfiskemässan Jönköping 17-19 Mars


I år har jag Peter Dahlström bjudit in Robin Blåberg som gör gummijiggar till vår monter!

Jag heter Robin Blåberg och gjuter gummibeten under namnet Bluemountain Lures. Jag började med att göra lite träbeten sommaren 2015 men sen blev det flytt och då kunde jag inte fortsätta med att bygga träbeten. Jag har alltid tyckt om att rita och skapa grejer så jag ville ändå fortsätta bygga beten på något sätt och då fick det bli gummibeten. Nu har jag varit igång i ungefär 18 månader och tycker det är svinkul.
Jag har just nu 4 modeller gäddbeten och 1 abborrebete och jag kommer ha med mig samtliga till sportfiskemässan.
Lite info om mina beten:
Gravelshad: 10cm, 7gram
Rockslide V2: 18cm, 75gram
Alpineshad: 23cm, 83gram
Bluemountainshad: 26cm, 120gram
BM Curly: 26(41)cm 110gram
——————————————————————————————————————————-
Sedan har vi Johnny Ohlsson för andra året i rad som jag kallar Bältesmannen:
Egentillverkade accossearer för sportfiskaren. Bälten med fiskmotiv, bältesspännen sk bucklebelts med motiv, teambälten med logga. Effektfulla 3D dekaler i storlekar som passar alt från mobilen, båten och bilen. På beställning gör jag ögon till betesbyggare som är lite utöver det vanliga alla storlekar går att få. Allt detta under arbetsnamnet JOHNNYZ finns på facebook.
————————————————————————————————————————————–
Efter Johnny kommer Matthew G Hauge:
Denne mannen gör wobbler, torkskåp, warpspön, pirkar, spinnare, spinnerbaits, flugor mm.
Säljer 3D ögon som är vansinnigt fina. och driver The countryfisher.
——————————————————————————————————————————-
Sen har vi Kenneth Hans Karlsson ”Kocken” från Umeå
Även känd som mannen med blyertspenna som wobbler (Speedkillern)
som gör Wobbler mm
han kommer sitta på trollingtorget!
           
Färdig för demo dagar på sportfiskemässan i Jönköping. Ni finner mig på trollingtorget. Jobbat med foliering och underliggande färger som ger nyanseringar, jag använder en tape som är av pearl, det gör att wobblerna kan erhålla upp till 10-15 olika färger, problemet med dessa är att detta ej går att fånga med ett foto. Bifogar en gammal film från tidigare. https://www.youtube.com/watch?v=zQYWrlDb-2w
Här kan du läsa om de äventyr jag pysslar med,
https://savethebaltic.wordpress.com/2012/11/28/kapten-ahab-pa-dodmansgrunden/
—————————————————————————————————————————————–
Sen har vi mig själv, Peter Dahlström, Jag kommer ha med mig riggar, tafsar, drop shotsänken, jiggskallar, Bombardaråttor, cheburashka jiggskallar för abborre och Gädda mm samt kommer sitta och göra saker på plats. Ta med ert gummibete å se mig göra en rigg skräddarsydd för er jigg!
—————————————————————————————————————————–
Veronica Malmqvist kommer ta emot er med öppna armar och guida er hur ni ska bli medlemmar
och även här kan ni köpa lotter dricka mm
de flesta kommer ha lotterier i vår monter med fina priser!
———————————————————————————————————————————–
Nils Erik Vigren delar ut priset Årets vinnare av bästa gärning
på Fredag 17 mars kl 13.00 på stora scenen
———————————————————————————————————————————-
Väl mött! Mvh
Peter Dahlström.
Save the baltic mitt emot stora scen!

Thank you for your comment! :-)

Information

This entry was posted on mars 13, 2017 by in Uncategorized.
