Savethebaltic.se/Waterforlife.se

Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

Vinnarna i fototävlingen


Ett bra foto säger mer än tusen ord, det kan man verkligen skriva under för dom deltagares bilderna. Här finns vikten i ett fungerande vatten från källa till hav, det onda det goda finns med. Jag vill på intet sätt minska värdet i ett foto från förstörd miljö, dom är av största vikt, men eftersom det är ögat som bedömer det man ser kan inte ett foto som visar den krassa sanningen vinna. Samtidigt säger det det mer om hur vi ser på ett foto som visar sanningen. Vem vill fota ett kraftverk en vindsnurra en klarvattendam ifrån Kaunisvaara. Därför har vi utsett Hanna Stenros, Dennis Schulz samt Urban Dimberg till årets vinnare. Vinnarna får information om hur vi ska gå tillväga inom kort, styrelsen för rädda Östersjön

 

unnamed-10

Skriv en bildtext

Mitt bidrag. Bild på mig och min son när vi fiskar en sen sommarkväll. Finns i högupplöst också 🙂 mvh

Dennis Schulz

 

unnamed-13

Skriv en bildtext

Bifogar mitt bidrag till fototävlingen. Bilden förmedlar en känsla av rent vatten, som är en förutsättning både för liv och fiske.

Mvh Urban Dimberg, Surahammar

unnamed-1

Skriv en bildtext

Mitt namn är Hanna Stenros och jag har fotograferat och editerat bilden. Över de här vattnen finns havsörnar och under finns fisk. Stället heter Bergö, och ligger i Finland, Kvarken skiljer oss åt men vi är mittemot Umeå. Här är luften ren och vattnet rent.

unnamed-9

Detta är MEDALJENS BAKSIDA,i våra bräckta vattenområden i Östersjön och Bottenviken ! DÖENDE- cyanobakterier som utsöndrat TOXINEN av typen NODULARINER,som infärgat vattenvolymen blå/lila,samt algblomningens gröna sörja ! Tidpunkt för iakttagelsen i de inre uppgrundade vikarna i OMNEFJÄRDEN, 2016-11-02, när snöflingorna fanns i luften ! FRAMTIDSTRO för vår marina miljö för kommande generationer—Finns inte för tillfället ! Med vänlig hälsning/Tommy Sjödin,särskilt berörd

unnamed-14

Skriv en bildtext

Urkraft som den kan va när den är fri från kraftverk och dammar.Här flödar näringen fritt, en förutsättning  för friskt levande vatten. Älven Nausta i Norge. Sven Olof Hagge Hagström

About HOLY WATER

Honesty and fairness in all instances! fishing is not a right just a duty to care. Imagine what Norrland could deliver! based on Mörrums salmon fishing versus 300 mil living river! this should logically be able to supply 5 billion in tax revenue from live river! Former chef and chef looking for new challenges in life! Do you have a dream job in your pocket, do not hesitate to contact me! Ärlighet och rättvisa på alla instanser! fisket är ingen rättighet bara en skyldighet att vårda. Tänk vad Norrland kunde leverera! räknat på Mörrums lax fiske kontra 300 mil levande älv! detta borde rent logiskt kunna leverera 5 miljarder kr i skatteintäkter från levande älv! Fd Köksmästare och Kock som söker nya utmaningar i livet! har du dröm jobbet i fickan tveka inte att kontakta mig! Är även en utvecklare av hållbart fiske genom min wobbler tillverkning, kika in på sidorna nedan. http://saittarovafishing.wordpress.com/ https://vobblerfabriken.wordpress.com/ https://www.facebook.com/kenneth.h.karlsson https://www.facebook.com/groups/vobblerfabriken/?fref=ts Ring gärna +46730425517 savethebaltic@gmail.com

3 comments on “Vinnarna i fototävlingen

  1. Hanna Stenros
    mars 5, 2017

    Hej, Jag postade min bild för att jag gillar den och tyckte ni skulle ha mer att välja på, jag räknade inte med att höra till vinnarna men javisst är det ren natur i Bergö och fisk finns det. Jag hoppas savetheBaltic projektet blir riktigt lyckat. Vi försökte hysteriskt fotografera ett havsörnspar en gång som cirklade ovanför villan men min man hade bättre objektiv på sin riktiga kamera än min I-phone. Det här är ett I-phonephoto. Jag fick ärva en bra kamera av min fotointresserade far så bara jag förstår mig på bruksanvisningen och tar med något stativ så kanske jag också lyckas få fina naturbilder.

    Gilla

  2. Tommy Sjödin
    mars 5, 2017

    Ett STORT TACK till styrelsen,som uppmärksammat sanningshalten i

    mitt bidrag till fototävlingen för ett renare vatten i ÖSTERSJÖN och

    BOTTENVIKEN !

    Min uppfattning till bidraget var att skapa förståelse och empati,för

    just vattenområdet inom den svenska territoriella sjögränsen ,

    som för närvarande eskalerat och eskalerar år efter år till enorma

    bottensedimenteringar, genom tillförsel av tusentals ton kväve/fosfor,

    allt finns redovisat genom LIVSMEDELSVERKETS webbplats(cookies)-

    Cyanobakterier(blå-gröna)i vatten och sjöar(bräckta havsvatten),

    med fördjupning om TOXINER-av typen NODULARINER med GIFTVERKAN!

    Med all respekt till våra nordiska grannländers upplevelser för miljöarbetet

    för våra gemensamma strävanden !

    Med vänlig miljöhälsning/Tommy Sjödin

    Liked by 1 person

  3. Urban Dimberg
    mars 6, 2017

    Jättekul att ni uppskattade bilden! Fiske och natur har varit och är en stor del av mitt liv! Rent vatten är viktigt för alla…! Vänliga hälsningar Ubbe, Surahammar

    Gilla

Thank you for your comment! :-)

Information

This entry was posted on mars 5, 2017 by in Fototävling canvas picasa, Uncategorized.
