SAVE THE BALTIC

Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

Fritt rinnande vatten- ett ord från det förgångna vs Projekt Umeälven.


Projekt umeälven – ett till nyligen okänt projekt för mig. maximal ekologisk potential är namnet. Har jämfört med min egen syn på detta med vattenekologi.

Naturstacken's Blog

Har letat fram ett inlägg från 2013 om min syn på fritt rinnande vatten i allmänhet och om umeälven i synnerhet.

OBS: Måste varna för ett väldigt långt men ändå väldigt selektivt inlägg. Har försökt att minimera text och omfattning så mycket det är möjligt.
Ett av de mest förvirrade inlägg jag skrivit – tror jag – men jag hoppas du begriper lite av innehållet i alla fall.

Jag har läst igenom projekt Umeälven:s hemsida och deras slutrapport om statusen på denna vackra älv. Ska börja med att säga att jag aldrig hört talas om detta projekt innan jag såg denna rapport flyta förbi nånstans i de sociala medierna. Vid första anblicken ser det ut som ett ambitiöst och seriöst projekt. Hur det är med den saken – ja det är kanske en fråga om valfrihet hos betraktaren.

projekt-umeälv

Tänkte mig en liten jämförelse på vad det klassar som älv…

View original post 3 176 fler ord

About naturstacken

Kämpar på med tankar och idéer om natur och miljö.

Thank you for your comment! :-)

Information

This entry was posted on maj 12, 2016 by in Uncategorized.
