SAVE THE BALTIC

Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

Välkommen Jim Wennmark/tar en självskriven plats i styrelsen


Jag har fått i uppdrag att lite kort beskriva mig själv och vad jag är för en figur.
Jag heter Jim Wennmark, är 35 år gammal, är gift, har ett eget barn och fyra bonusar. Dock är det bara två som är unga nog att bo hemma numer så för att fylla upp det stora huset vi har så bor det två hundar här med oss också.
Nu för tiden är jag bosatt i Storvik utanför Sandviken men mina uppväxtår har jag i Älvkarleby intill Dalälven. Med en uppväxt intill Dalälven och med en far som var och är för den delen precis lika sportfiskeintresserad som mig själv har jag liksom aldrig riktigt haft något val. Att jag skulle bli sportfiskare kunde man nog ser genom att bara göra en DNA-analys!
Sportfisket i stort blev med tiden nästan uteslutande flugfiske och därigenom kom också intresset för flugbindningen in i bilden. Jag har bundit lax och havsöringsflugor sen 10-års åldern och det är en av väldigt få saker jag aldrig riktigt tröttnar på att göra.
Genom flugfisket kom ganska så naturligt intresset för bevarandet av vår vilda lax i Östersjön och i sin tur också intresset för situationen för våra laxförande vatten. Allt hänger ihop som ni förstår.
För en tid sen startade jag och en vän till mig en Facebooksida som handlar om just flugbindning och flugfiske efter våra silverfärgade vänner. Detta för att nå ut till så många som möjligt som har samma intresse som oss för att på så sett kunna sprida lite glädje och inte minst lite kunskap om rådande situation.
Det var i den vevan som jag också blev kontaktad av Kenneth som kom med förfrågan om jag kunde tänka mig att ställa upp som styrelseledamot i Save The Baltic Salmon. Ett sånt erbjudande kunde jag bara inte säga nej till. En chans att få göra skillnad på allvar!
Jag ser fram mot detta hedersuppdrag och jag siktar på att bidra med allt jag kan.
Detta kommer att bli en oerhört intressant och rolig resa och jag hoppas att vi blir många fler under resans gång.
10440914_10152444943855536_5021976498122864353_n
Mvh
Jim Wennmark!

About HOLY WATER

Honesty and fairness in all instances! fishing is not a right just a duty to care. Imagine what Norrland could deliver! based on Mörrums salmon fishing versus 300 mil living river! this should logically be able to supply 5 billion in tax revenue from live river! Former chef and chef looking for new challenges in life! Do you have a dream job in your pocket, do not hesitate to contact me! Ärlighet och rättvisa på alla instanser! fisket är ingen rättighet bara en skyldighet att vårda. Tänk vad Norrland kunde leverera! räknat på Mörrums lax fiske kontra 300 mil levande älv! detta borde rent logiskt kunna leverera 5 miljarder kr i skatteintäkter från levande älv! Fd Köksmästare och Kock som söker nya utmaningar i livet! har du dröm jobbet i fickan tveka inte att kontakta mig! Är även en utvecklare av hållbart fiske genom min wobbler tillverkning, kika in på sidorna nedan. http://saittarovafishing.wordpress.com/ https://vobblerfabriken.wordpress.com/ https://www.facebook.com/kenneth.h.karlsson https://www.facebook.com/groups/vobblerfabriken/?fref=ts Ring gärna +46730425517 savethebaltic@gmail.com

Thank you for your comment! :-)

Information

This entry was posted on mars 8, 2015 by in Medlemmar, Save the baltic, SAVE THE BALTIC SALMON, Uncategorized.
