SAVE THE BALTIC

Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

Mats Sjögren räddar våra vatten


Jag har känt Kenneth ett 20-tal år, vi fiskade tillsammans första gången i Umeå älven i början på 90-talet. Sedan dess har jag följt hans engagemang kring fisket och speciellt laxens hotade läge.
Nu när jag via mitt företag Hillskär Marinteknik och dess agentur för de hopfällbara lättvikts båtarna Porta-bote har möjligheten att stödja den vilda laxens fortlevnad i svenska vattnen känns det självklart att göra det.

290110_10150294268647700_6579563_o

Min fritid får mer och mer luckor till fiske med mina barn och vänner. Då jag under dessa fisketurer ser hur laxryssjorna utanför och i Umeälvens utlopp tar enorma mängder fisk som skulle göra sig betydligt bättre uppe i älven funderar jag ofta om inte dessa yrkesfiskare kunde köpas ut. Fisken de fångar får ju knappt ätas av oss i landet och absolut inte exporteras inte ens som djurfoder.
Ett annat fiske som förstör oerhört mycket är nätfisket innanför 3 meters kurvan, detta kan så lätt åtgärdas av KBV, om de kör och draggar dessa ytor i och i närheten av våra älvar och åars utlopp eller förbjud allt nätfiske i och i närheten av utloppen för att få stopp på detta olagliga husbehovsfiske. Dessa frågor och massor av andra står på Save the baltic salmons agenda.

Därför har jag de senaste åren stöttat Save the baltic salmon genom att bl.a. tidigare har skänkt en 2,5 hk Suzuki motor till deras lotteri på Sportfiskemässan. Nu i år avsätter jag yta åt dem i min monter på Sportfiskemässan plus att jag skänker ett 10-tal vattentäta Over Board telefonfodral till deras lotteri.

Vi ses på Sportfiskemässan i monter A:09.

Mässkarta

 

About HOLY WATER

Honesty and fairness in all instances! fishing is not a right just a duty to care. Imagine what Norrland could deliver! based on Mörrums salmon fishing versus 300 mil living river! this should logically be able to supply 5 billion in tax revenue from live river! Former chef and chef looking for new challenges in life! Do you have a dream job in your pocket, do not hesitate to contact me! Ärlighet och rättvisa på alla instanser! fisket är ingen rättighet bara en skyldighet att vårda. Tänk vad Norrland kunde leverera! räknat på Mörrums lax fiske kontra 300 mil levande älv! detta borde rent logiskt kunna leverera 5 miljarder kr i skatteintäkter från levande älv! Fd Köksmästare och Kock som söker nya utmaningar i livet! har du dröm jobbet i fickan tveka inte att kontakta mig! Är även en utvecklare av hållbart fiske genom min wobbler tillverkning, kika in på sidorna nedan. http://saittarovafishing.wordpress.com/ https://vobblerfabriken.wordpress.com/ https://www.facebook.com/kenneth.h.karlsson https://www.facebook.com/groups/vobblerfabriken/?fref=ts Ring gärna +46730425517 savethebaltic@gmail.com

Thank you for your comment! :-)

Information

This entry was posted on februari 9, 2015 by in Sponsorer, Sportfiske, Sportfiskemässan, Water fore life.
