SAVE THE BALTIC

Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

Peter alias legenden Dahlström räddar våra vatten


Vi på Save The Baltic vill informera om att vi har utsett vår första och främsta ambassadör för rädda våra vatten, en legend livslevande likt Fantomen som alla vet vem han är.   Ingen har träffat han, en legend som enligt vårt sätt att se på Peter är orden för få,  att biblioteken i Sverige inte ännu hittat orden för hans gärning. Han är motsvarigheten till ”Åsa Nisse” fantomen i ny skepnad.

Detta bildspel kräver JavaScript.

Hej, jag heter Peter Dahlström

Jag är med i Save The Baltic Salmon tåget för att jag dels gillar att fiska,
men även har förståelsen för vården av våra fiskar i våra sjöar.
Jag har genom att vara med i Save och genom diverse grupper samt vänner på Facebook,
fått upp ögonen för sportfisket och dess innebörd.
Ett hållbart fiske är inte nätfiske som tar allt,
inte heller att ta upp all fisk man får på spö, utan fiskvård för mig är
att släppa tillbaka stora fiskar som dels har potentialen att äta upp tusenbröderna samt
att de bär på bra gener och mycket rom som ska bli ny fisk.

De äldre och de okunniga anser att stor fisk förstör och äter upp fisken i sjön.
Så är inte fallet har jag lärt mig, de städar undan småfisken, och där det går
stor gädda, där måste också abborren och gösen samt vitfisken växa sig stor
så de inte blir tagna av rovfiskar, detta innebär bättre potential för oss
Sportfiskare, att ha chansen att bättra på våra PB:n! samt att frågan om våra vatten blir allt mer en viktig fråga. Pb:n kan sporra fler att verka för bättre vatten och ett hållbart vattenbruk.

Save The Baltic Salmon är en ideell förening som växer för varje dag som går!
Jag är väldigt glad att ha bidragit med så många personer till oss🙂 ett gilla på våran fb sida räcker, eller att gå in och titta på Save. Man ka även bli stödmedlem.

Jag är en privatperson som har fisket som min hobby och tillverkar för att det är roligt.
Jag är en fiskets uppfinnare och har massa tokigheter för mig som faktiskt ofta slår väl ut.
Mitt intresse i Save,  är att jag är Ambassadör och hjälper till med delningar av inlägg från
save på Facebook samt Worldpress, jag skänker också pengar till Save från min tillverkning.

Jag följer med årligen med på Saves mässor som ambassadör,  för att visa upp mitt arbete, som blivit ett dragplåster.  Folk kommer till oss och köper lotter och klistermärken, får brochyrer och pratar med oss om vad vi i Save står för, gällande svenskt fiske och vattenvård mm.

Jag gick med i Save för 3 år sedan nu då jag såg Kenneth Karlssons arbete
med delningar och sitt idoga arbete med räddandet av våra vatten och fiskar!

Jag gick med först som sponsor och lovade att skänka 5 kr för varje order jag får
i min flugbindning som jag först började med, blev inbjuden att vara med på sportfiskemässan första gången och sitta i montern och binda flugor, det var 2013.

Gick väl sådär blev i runda slängar 1000 kr till Save då.
2014 var det dags i stockholm då var jag med i montern med, då gick det bättre
3040 kr blev det till Save! summorna basserade på årsinkomst och 5 kr per order
oavsätt orderns värde.

Från april 2014 fram till idag har jag gjort om till % istället då jag numer
gör så vitt skilda saker och summorna slår så mycket som kommer in.
Jag gör stora gäddflugor, de flesta har nog sett mina Bombarda gäddflugor,
mina jiggskruvskallar och riggar för gummin och flugspö flugor för att nämna några.


Summan jag är uppe i just nu som ska skänkas till Save efter kommande Sportfiskemässa
är ca 3000:- lär bli mer på det jag säljer på mässan med, så kom och hälsa på oss
nere i Jönköping! så ska jag visa er hur jag gör mina skruvar, bombardaflugor,
samt annat smått och gott, och framför allt köpa mina alster.
Alla som köper är med och bidrar till informations spridande, samt öka förståelsen för fria vandringsvägar, spökgarn, gruvor, miljögifter, kärnkraft, restaurering och biotop vård, och övergödning.
Nät från svunnen tid som fortfarande fångar fisk i våra hav, måste tas upp och skrotas!
Vi på Save gör massor! så kom och fråga oss vad vi gör och står för på mässan! Läs mer här om föreningens mål &visioner. Mässan.Väl mött! Peter Dahlström

https://www.facebook.com/groups/253945969895/?fref=ts

SAVE THE BALTIC SALMON

About HOLY WATER

Honesty and fairness in all instances! fishing is not a right just a duty to care. Imagine what Norrland could deliver! based on Mörrums salmon fishing versus 300 mil living river! this should logically be able to supply 5 billion in tax revenue from live river! Former chef and chef looking for new challenges in life! Do you have a dream job in your pocket, do not hesitate to contact me! Ärlighet och rättvisa på alla instanser! fisket är ingen rättighet bara en skyldighet att vårda. Tänk vad Norrland kunde leverera! räknat på Mörrums lax fiske kontra 300 mil levande älv! detta borde rent logiskt kunna leverera 5 miljarder kr i skatteintäkter från levande älv! Fd Köksmästare och Kock som söker nya utmaningar i livet! har du dröm jobbet i fickan tveka inte att kontakta mig! Är även en utvecklare av hållbart fiske genom min wobbler tillverkning, kika in på sidorna nedan. http://saittarovafishing.wordpress.com/ https://vobblerfabriken.wordpress.com/ https://www.facebook.com/kenneth.h.karlsson https://www.facebook.com/groups/vobblerfabriken/?fref=ts Ring gärna +46730425517 savethebaltic@gmail.com

Thank you for your comment! :-)

Information

This entry was posted on februari 7, 2015 by in Ambassadör, Sponsorer, Sportfiskemässan.
