SAVE THE BALTIC

Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

Markku Nurmilampi räddar våra vatten


Markku Nurmilampi räddar våra vatten genom att skänka 109 st landskaps bilder på djur och natur till förmån för vårt arbete med att just rädda våra vatten, källan till allt levande ligger i det heliga vattnen.

Amatörfotograf sen 1985
Aktiv i Kiruna Jakt och fiskes medlemstidning ”Bland Fjällen”
http://www.naturfiske.se/
http://www.kirunafotoklubb.se
http://saittarovafishing.wordpress.com/water-fore-life/
Intressen Familj foto, maten är Markku passion likväl som vid bind-städet där han är skapande konstnär ut i fingerspetsarna, sportfiske är en ynnest för Markku, foto konsten är en lidelse som vi fått följa med glädje. Han är väldigt mån om sina kära och nära.

”Vi passar på att ställa några frågor till Markku! Hur ser du på vår framtid gällande vatten frågor?”

Att vi har fått låna jorden av våra barn, våra arvingar. Låt inte oss bli den sista generationen som får uppleva rent vatten och ren luft. Nästa generation skall inte behöva säga att mina föräldrar som tog allting från jordens resurser. ”Källan”, jordens resurser är snart tom. Många säger att det ni kämpar för vatten och ren miljö, är bara en droppe i havet……Men havet har också börjat en gång med en droppe, liksom vår vandring för rent vatten och ren mijlö, började med ett steg.

 

10801998_10204540599647866_7058162044297900978_n

”Beräta om ditt intresse fiske?”

Mitt fiskeintresse började som för många andra, i ung ålder då man fick följa med pappa till olika fiskevatten. Jag hade svårt att få fisk trots pappas ivriga försök att pojken skulle få napp, me icke. Det tog nog ett år innan jag fick det och då var jag såld. Jag kommer så väl ihåg den första fisken. Den är död och uppäten för länge sedan, men den ”lever” i mitt minne. Sedan blev det att lära sig flugbidning vid 13 års ålder. Blev tvungen att lära mig själv av mina misstag, det fanns inte kurser som det finns nu idag. Men med ett brinnande intresse för fiske i alla dess former, så”överlevde” jag dessa prövotider. Detta brinnande fiskeintresse har följt mig genom mit liv och fått överföra min kunskap till nästa generation och även till den andra genartionen arvingar. Det som de har fått lära sig tar ju inte lång tid för dom att ta till sig det, men det tog ju nästan ett helt liv för mig.

10502429_10203630531456730_604484557810962493_n

10354945_10203630531016719_2291178292436187215_n

”Om du fick välja bland alla dina bästa senarion för vår framtid! hur skulle en sådan se ut?”

Jag brukar säga som så då jag sitter vid en lägereld tillsammans med andra, att jag önskade få fiske en vecka under 1800-talet, då det inte fanns många människor som vandrarde efter vår älvar och förståss med vår moderna fiskeredskap. Då var det rent vatten och säkerligen renare miljö och fisket var nog verkligen hur intressant som helst.

”Vad hoppas du att gåvan du skänkt oss ska kunna göra för framtiden? vad kan ett budskap göra för skillnad?”

Jag vet kanske innerst inne att den gåva i form av fotografier kanske inte ger så mycket för kampen om renare vatten och därmed renare fisk, men jag visar ändå lite engagemang för detta så livsvikta arbete. För en dag kan allt vara borta, så tar det slut!  och vad gör vi då? att stödja rädda våra vatten är en viktig del av framtiden och för framtida generationer en nödvändighet. Gå med i gruppen på facebook! https://www.facebook.com/groups/253945969895/ Markku

Markkus verk ska lysa genom oss, hans verk kommer att pryda många framtida företag och hem! vi kommer att göra förstoringar 300x400mm på alla hans foton, det är en beställnings vara för kommande generationer.

Tack Markku!

 

 

Detta bildspel kräver JavaScript.

 

 

About HOLY WATER

Honesty and fairness in all instances! fishing is not a right just a duty to care. Imagine what Norrland could deliver! based on Mörrums salmon fishing versus 300 mil living river! this should logically be able to supply 5 billion in tax revenue from live river! Former chef and chef looking for new challenges in life! Do you have a dream job in your pocket, do not hesitate to contact me! Ärlighet och rättvisa på alla instanser! fisket är ingen rättighet bara en skyldighet att vårda. Tänk vad Norrland kunde leverera! räknat på Mörrums lax fiske kontra 300 mil levande älv! detta borde rent logiskt kunna leverera 5 miljarder kr i skatteintäkter från levande älv! Fd Köksmästare och Kock som söker nya utmaningar i livet! har du dröm jobbet i fickan tveka inte att kontakta mig! Är även en utvecklare av hållbart fiske genom min wobbler tillverkning, kika in på sidorna nedan. http://saittarovafishing.wordpress.com/ https://vobblerfabriken.wordpress.com/ https://www.facebook.com/kenneth.h.karlsson https://www.facebook.com/groups/vobblerfabriken/?fref=ts Ring gärna +46730425517 savethebaltic@gmail.com

Thank you for your comment! :-)

Information

This entry was posted on januari 18, 2015 by in Kenneth Karlsson, Kommande generationer, Sponsorer, Sportfiske, Sportfiskemässan.
