SAVE THE BALTIC

Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

Ännu ett okänt katastrofalt oljeutsläpp.


Ett inlägg jag skrev innan jul om ett mycket skadligt oljeutsläpp i Bangladesh. Inte Baltiska vatten, men kunskapen om de fossila skadorna är i allas vårt intresse tycker jag.

Naturstacken's Blog

Än en gång har människan orsakat förödelse och massdöd.
Än en gång är det de oskyldiga som drabbas. Denna gång är det Bangladesh som är föremål för katastrofen.

Men eftersom det inte är något stort mäktigt land utan ett av jordens fattigaste så är svensk media totalt ointresserade av att rapportera om det inträffade. Jag har delat information några gånger via sociala medier, men det försvinner så fort i strömmen av information, så nu gör jag ett eget inlägg. Då finns det i alla fall kvar om nån vill läsa om det inträffade.
Min kunskap om det här fick jag via Twitter. Det gäller att hittade spännande kanaler att följa, för på så sätt finna ”osynliga” händelser – såna som inte är main stream.

Trots att jag vill kalla mig relativt kunnig och insatt i jordens natur så hade detta område helt fallit ur min radar. Förmodligen för att det…

View original post 676 fler ord

About naturstacken

Kämpar på med tankar och idéer om natur och miljö.

Thank you for your comment! :-)

Information

This entry was posted on januari 5, 2015 by in Uncategorized.
