SAVE THE BALTIC

Water for Life Our goal is to save the Baltic Sea and its tributaries. By partnering with you, we see opportunities to get our message (or a partnership with you would give us the opportunity to get our message) and to make people aware of life beneath the surface. Thanks to this you could make an active choice to support biodiversity and living water.

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR


I en tid när jorden lider, krigen skrider och miljön dör ung

Känns JULEFRIDEN inte som vanligt, som ett ok är den tung
Tung att bära
Passerar obemärkt för de kära
Försvinner i stressens brus
För den som är mitt i livets rus
Jag sitter i brasans sken och undrar vad som sker
Undrar om livet, Gud, jorden mot mig längre ler
Är det så vi framåt ska skrida
I ett enormt rov där alla och allt lida
Nej, jag vill göra skillnad, jag vill märkas
Inte av egoistiska skäl, jag vill att barn, djur och människor ska stärkas
Jag vill att fisken simmar fritt, att djuren ej skjuts för sina horn
Att barn kan gå upp i ett fredens minarets torn
Jag vill att mina barns-barns-barn får en framtida gåva
Något som jag önskar att vi kunde enas om att lova
Kanske en utopi, min lilla stora tanke om vår stora jord
Tanken kanske bara finns på mitt livs bord
Jag önskar dock att min tanke en dag
Gemensamt blir människornas lag
En tår rinner nerför min kind
Jag gråter för människan verkar så blind
Jag tänker dock som laxen gå mot strömmen
Sikta mot drömmen
Låt julen minna dig om att allt ej är materiellt
Det du ser och upplever är reellt
Det finns så mycket empati, värme och annat att från dig ge
Fundera ej, allt gott finns där, inne i dina sinnen, låt det ske
Jag tror på en friskare och snällare värld
En plats där vi ej längre drar stridens svärd
Jag tror vi kommer förstå
Vad vi utan krig, död och förstörelse kan uppnå
Där vi ser bortom profitens snabba tro
En plats där vi bygger hållbarhetens bro
Det är mitt livs kurs, det jag mig lärt
Det är vad jag håller varmt och kärt
Dit vill jag segla med mina nära
Det vill jag lära mina kära
Där kommer du finna mig
Jag hoppas jag möter dig
Då kommer jag ta dig i hand
Krama om dig och välkomna dig till mina sinnens land
Text Tomas Jönsson Redigering Kenneth Karlsson
Foto Tomas Jönsson

Foto Tomas Jönsson

Tomas Jönsson 1

About HOLY WATER

Honesty and fairness in all instances! fishing is not a right just a duty to care. Imagine what Norrland could deliver! based on Mörrums salmon fishing versus 300 mil living river! this should logically be able to supply 5 billion in tax revenue from live river! Former chef and chef looking for new challenges in life! Do you have a dream job in your pocket, do not hesitate to contact me! Ärlighet och rättvisa på alla instanser! fisket är ingen rättighet bara en skyldighet att vårda. Tänk vad Norrland kunde leverera! räknat på Mörrums lax fiske kontra 300 mil levande älv! detta borde rent logiskt kunna leverera 5 miljarder kr i skatteintäkter från levande älv! Fd Köksmästare och Kock som söker nya utmaningar i livet! har du dröm jobbet i fickan tveka inte att kontakta mig! Är även en utvecklare av hållbart fiske genom min wobbler tillverkning, kika in på sidorna nedan. http://saittarovafishing.wordpress.com/ https://vobblerfabriken.wordpress.com/ https://www.facebook.com/kenneth.h.karlsson https://www.facebook.com/groups/vobblerfabriken/?fref=ts Ring gärna +46730425517 savethebaltic@gmail.com

Thank you for your comment! :-)

